Уимбълдън и Формула 1 водят до ръст на визите за Обединеното кралство, тъй като спортният туризъм процъфтява

Заявленията за визи за Обединеното кралство скачат с 28% за Уимбълдън и с 30% за Формула 1. Спортният туризъм подхранва пътуванията в световен мащаб, тъй като феновете се стичат на събитията.

Уимбълдън и Формула 1 водят до ръст на визите за Обединеното кралство, тъй като спортният туризъм процъфтява featured image

Спортната треска разпалва визовия бум в Обединеното кралство

Тъй като спортни събития като „Уимбълдън“ и „Формула 1“ привличат фенове от цял свят, молбите за визи за Обединеното кралство нарастват. Платформата за пътувания Atlys съобщава, че запитванията за визи са се увеличили с 28% преди Уимбълдън, който ще се проведе до 13 юли.

От друга страна, страните домакини на Формула 1 като Япония, Италия, Монако и Обединеното кралство са получили с 30% повече заявления за визи. Забележително е, че търсенията са се увеличили три до пет седмици преди състезанията, което показва ясен интерес към спортния туризъм.

Потапяне в спортни пътувания във възход

Освен това днес туристите не просто посещават спортни мачове – те си организират пълноценни почивки около тях. По-конкретно, тези потапящи се туристи резервират по-дълъг престой, като изследват градовете и местната култура извън рамките на стадиона.

Например посетителите на „Уимбълдън“ често съчетават мачовете с посещения на британски обекти на културното наследство или почивка в провинцията.

„Не става въпрос само за посещение на тенис мач“, казва Атлис в съобщение за медиите. „Уимбълдън се превърна в голямо събитие, което вдъхновява туристите да прекарат по-дълъг период от време в Лондон, да разгледат забележителностите, да разгледат града и да се насладят на културата, като същевременно изпитат тръпката от тениса на най-високо ниво.“

По същия начин феновете на Формула 1 съчетават състезателните уикенди с кулинарни обиколки, пазаруване и разглеждане на забележителности в градовете домакини на спортните събития.

„Свидетели сме на глобална промяна, при която големите спортни събития не само се гледат, но и се преследват през границите“, отбеляза главният изпълнителен директор на Atlys Мохак Нахта. „Феновете планират цели международни пътувания около тези преживявания.“

„От Уимбълдън до Формула 1 – тези събития се превърнаха в магнит за пътувания по целия свят“, добави той. „Те оформят маршрутите на пътуванията, а спортният туризъм бързо се превръща в доминираща сила в глобалната мобилност.“

Глобалната тенденция се разпростира и извън Обединеното кралство

Въпреки че в момента Великобритания е в центъра на вниманието, този бум на спортния туризъм обхваща континенти. През 2024 г. Олимпийските игри в Париж доведоха до 60% ръст на молбите за френски визи от Индия.

Също така предстоящият турнир ICC Champions Trophy в Дубай предизвика 45% ръст на запитванията за пътнически документи. Това доказва, че спортът е мощен двигател на международното движение и планирането на туризма.

Индустрията се адаптира към новите тенденции в пътуванията

С нарастването на търсенето секторите на пътуванията и хотелиерството адаптират стратегиите си. Авиокомпаниите увеличават капацитета си около ключови събития, а хотелите пускат спортни пакети, съобразени с нуждите на феновете.

Освен това правителството на Обединеното кралство може да обмисли временни мерки, като например по-бързо обработване на визите, за да посрещне нарастващия приток. Експертите прогнозират, че световният пазар на спортен туризъм ще нарасне от 650 милиарда долара през 2025 г. до 1,2 трилиона долара през 2030 г. Този потенциал привлича вниманието на туристическите бордове и организаторите на събития по целия свят.

Какво предстои на Обединеното кралство?

Уимбълдън приключва в средата на юли, но Гран при на Великобритания на пистата Силвърстоун е точно зад ъгъла. Ето защо експертите по туризъм очакват динамиката на визите да продължи през цялото лято.

Освен това анализаторите смятат, че тези събития ще запазят Обединеното кралство в центъра на световните туристически маршрути.

Спортът като портал

В обобщение, „Уимбълдън“ и „Формула 1“ са нещо повече от състезания – те са магнит за пътувания с нарастващо икономическо въздействие. Тъй като запитванията за визи нарастват, Обединеното кралство трябва да се подготви за тази постоянна промяна в очакванията на туристите и мотивацията им за пътуване.

Ясно е, че спортният туризъм е основен и набира скорост.

Снимка от Shep McAllister on Unsplash

Свързани статии

Бюлетин

лого

Службата ETA в Обединеното кралство предоставя многоезична информация за влизане в Обединеното кралство. Службата е независима от и не е свързана с правителството на Обединеното кралство.


Всички права запазени. UK ETA OFFICE 2025©