Според VisitBritain Обединеното кралство е готово да посрещне 1,3 милиона посетители от Съвета за сътрудничество в Персийския залив (ССПЗ) през 2024 г. Тази прогноза отразява нарастващото значение на туристите от ССПЗ за икономиката и възстановяването на туризма в Обединеното кралство.
Известни с високите си навици за харчене и любовта си към лукса, туристите от Съвета за сътрудничество в Персийския залив остават във фокуса на глобалните маркетингови усилия на VisitBritain. VisitBritain е националната туристическа агенция на Обединеното кралство.
Укрепване на пазарите в ССПЗ
Посетителите от ССПЗ имат значителен принос за туристическата индустрия на Обединеното кралство. Интересно е, че те не само посещават емблематични дестинации като Лондон и Манчестър, но и се отдават на пазаруване и изискана кухня.
Преди това, през 2019 г., преди пандемията, туристите от ССПЗ са похарчили над 2 милиарда паунда в Обединеното кралство. Тази тенденция подчертава жизненоважната им роля за укрепване на секторите на хотелиерството, търговията на дребно и развлеченията в Обединеното кралство.
От януари до юни 2024 г. Обединеното кралство вече е посрещнало 512 000 туристи от страните от Персийския залив. Това представлява 25-процентно увеличение в сравнение със същия период на 2023 г. Освен това за първите шест месеца на 2024 г. туристите от ССПЗ са похарчили 1 млрд. щатски долара, което е с 6% повече в сравнение с 2023 г.
За да стимулира този растеж, VisitBritain прие 20 купувачи от страните от Съвета за сътрудничество в Персийския залив за своята „Дестинация Великобритания – Близък изток и Азия“. Събитието се проведе от 20 до 22 ноември 2024 г. в Бенгалуру, Индия. Доставчиците на туристически услуги от Обединеното кралство се срещнаха с над 70 водещи купувачи от Китай, ССПЗ, Япония, Индия и Южна Корея.
Маркетинговите им стратегии акцентират върху културното наследство на Великобритания, луксозните преживявания и семейните атракции. Освен това VisitBritain си сътрудничи с авиокомпании, туристически агенции и влиятелни личности, за да представи Великобритания като дестинация, която трябва да бъде посетена.
Усилията за възстановяване на туризма в Обединеното кралство
Прогнозираният приток на посетители от ССПЗ идва в момент, когато световната туристическа индустрия продължава да се възстановява. Обединеното кралство реализира инициативи за оптимизиране на пътуванията, включително подобряване на визовите процедури и подобряване на обслужването на посетителите.
Целта на тези усилия е Великобритания да се превърне в най-добрия избор за чуждестранните туристи, особено от пазари с висока стойност като ССПЗ. Освен това възстановяването на туристическия сектор в Обединеното кралство подкрепя и местния бизнес и създава работни места, което засилва значението на тези инициативи.
Заместник-директорът на VisitBritain за Близкия изток и Азия, Карол Мадисън, подчерта как ЕТА позволява по-лесно пътуване до Обединеното кралство. Понастоящем право на ЕТА имат пътниците от страни, които са освободени от визи, включително страните от Персийския залив.
„С нарастващата свързаност на авиокомпаниите през регионалните шлюзове, както и със схемата за електронно разрешение за пътуване (ЕТА), пътуването до Обединеното кралство вече е по-лесно и достъпно за гражданите на ССПЗ“, отбеляза тя.
„Работейки с нашите търговски партньори, включително на търговското събитие Destination Britain Middle East and Asia, ние използваме силния растеж, който наблюдаваме, като представяме най-новите туристически продукти и преживявания на Великобритания, за да стимулираме резервациите.“
Местата за снимане в Обединеното кралство привличат посетители
През 2024 г. специални събития и културни прояви, включително програми, подходящи за Рамазана, и сертифицирани за халал туристически услуги, ще привлекат вниманието на пътниците от ССПЗ. Предлагайки адаптирани преживявания, Обединеното кралство гарантира гостоприемна среда за посетителите от региона.
След събитието на VisitBritain „Дестинация Великобритания“ агенцията ще стартира и кампанията си „В главната роля на ВЕЛИКА БРИТАНИЯ“ в началото на 2025 г. По-конкретно, кампанията ще използва привлекателността на местата за телевизионни и филмови снимки в Обединеното кралство, за да привлече повече посетители. Според проучванията 9 от 10 души на 20 пазара се интересуват от посещение на такива места в Обединеното кралство.
Снимка от bedneyimages на Freepik