Канцлерът настоява за трета писта на Хийтроу

Въпреки че мнозина похвалиха позицията на Рийв, други се опасяват от въздействието на предложението за писта Хийтроу върху околната среда и икономиката.

Канцлерът настоява за трета писта на Хийтроу featured image

Стремежът за изграждане на трета писта на летище Хийтроу отново е в центъра на вниманието. Поддръжниците му твърдят, че то ще даде тласък на икономиката, докато противниците му се опасяват от екологични щети. Дебатите продължават, като политическите лидери и експертите от индустрията изразяват мнението си.

Подкрепа за проекта „Хийтроу

Канцлерът Рейчъл Рийвс подкрепи разширяването. Тя смята, че третата писта ще увеличи инвестициите, износа и глобалната свързаност. Рийвс настоява, че разширяването на Хийтроу е от съществено значение за дългосрочния растеж.

Освен това подобен инфраструктурен проект ще позволи на правителството да укрепи икономиката на Обединеното кралство. Освен това тя настоява, че разширяването на летището е от съществено значение за дългосрочния растеж.

Лидерът на Консервативната партия Кеми Баденох също подкрепя плана за летище Хийтроу. Преди това тя е гласувала в подкрепа на разширяването и продължава да е ангажирана с проекта.

В интервю за предаването „Sunday Morning with Trevor Phillips“ на Sky News политикът разказа за позицията си.

„Знам, че за много хора е много трудно, когато в района им има летище“, отбелязва Баденох. „Знам, защото и аз съм депутат от района на летището. Никога не съм се противопоставял на растежа или развитието. Това, което искам да направя, е да се уверя, че то се прави по правилния начин“.

Въпреки това гласовете на опозицията остават силни. Кметът на Лондон Садик Хан се противопоставя на третата писта на Хийтроу, като се позовава на опасения, свързани с околната среда и здравето. Той предупреждава за увеличаване на замърсяването на въздуха, шума и въздействието върху климата.

Критиците твърдят също, че разширяването ще наруши бюджета на Обединеното кралство за въглеродни емисии. Екологичните групи твърдят, че допълнителните емисии ще влошат изменението на климата. Участниците в кампанията настояват, че разширяването на Хийтроу противоречи на амбициите на Обединеното кралство за нулеви нетни емисии.

Министърът на енергетиката Ед Милибанд подчерта, че всички проекти в областта на авиацията трябва да се вместват в бюджетите на Обединеното кралство за въглеродни емисии. Това е част от по-широката цел за намаляване на емисиите със 100 % до 2050 г. спрямо нивата от 1990 г.

„Вярваме, че можем да изпълним мисията си за растеж – наш приоритет номер едно – и да се вместим във въглеродните бюджети и че нашата мисия за чиста енергия е от решаващо значение и е основна част от изпълнението на мисията ни за растеж“, каза той пред Sky News. „Те далеч не са в противоречие, а се допълват взаимно.“

Последици за пистата на Хийтроу

Въпреки загрижеността за околната среда, икономическите дискусии продължават да бъдат разгорещени. Защитниците изтъкват създаването на работни места и увеличаването на възможностите за глобална търговия.

Освен това разширяването на „Хийтроу“ ще засили позицията на Обединеното кралство като международен авиационен център. Въпреки това проектът е свързан с финансови предизвикателства. Очакваната стойност от 40 млрд. британски лири повдига въпроси относно финансирането и потенциалното повишаване на таксите за пътниците.

Освен това поддръжниците твърдят, че технологиите могат да намалят вредите за околната среда. По-специално, напредъкът в областта на устойчивото авиационно гориво (SAF) може да компенсира някои емисии.

В съответствие с това правителството на Обединеното кралство постанови, че до 2030 г. 10 % от авиационното гориво трябва да бъде устойчиво. До 2040 г. това изискване ще нарасне до 22%. Поради това авиокомпаниите инвестират в по-чисти самолети и оперативна ефективност, за да намалят емисиите.

Смущения в общността

Местните общности също се опасяват, че разширяването на летище Хийтроу ще наруши живота им. Строежът може да доведе до разрушаване на жилища, а шумовото замърсяване може да се увеличи. Освен това някои жители се притесняват, че стойността на имотите ще намалее, а други изразяват загриженост за качеството на въздуха.

Служителите на Хийтроу обещават мерки за смекчаване на последиците, но хората остават скептични. В резултат на това местните съвети и активисти продължават да оспорват проекта.

Снимка: Jordy Muñoz on Unsplash

Свързани статии

Бюлетин

лого

Службата ETA в Обединеното кралство предоставя многоезична информация за влизане в Обединеното кралство. Службата е независима от и не е свързана с правителството на Обединеното кралство.


Всички права запазени. UK ETA OFFICE 2025©