Южната гара на Кеймбридж е близо до завършване, за да стимулира туризма

Гара Кеймбридж Саут е близо до завършване през 2026 г., като ще стимулира туризма, устойчивостта и регионалната свързаност в иновационния център на Обединеното кралство.

Южната гара на Кеймбридж е близо до завършване, за да стимулира туризма featured image

Откриване на южната гара на Кеймбридж

Скоро ще приключи строителството на южната гара на Кеймбридж. Това начинание на стойност 200 млн. долара ще подобри връзката с биомедицинския кампус на Кеймбридж и района на Тръмпингтън.

По-специално, тя ще включва четири платформи, слънчеви панели, както и 1000 места за велосипеди. Но пътниците няма да намерят обществен паркинг, с изключение на няколко места за паркиране на служители, таксита и хора с увреждания.

От първоначално планираното стартиране в края на 2025 г., сега властите очакват станцията да бъде официално открита в началото на 2026 г. Това се случва на фона на закъсненията, свързани с подобренията в сигнализацията. Въпреки това служителите отбелязват, че иначе инициативата все още върви по план.

Пълноценни влакови услуги през 2026 г.

През май 2025 г. Би Би Си потвърди етап от обновяването на стойност 40 милиона паунда. Например, инженерите са подновили и пренаредили релсите между Шепрет и Кеймбридж. Освен това те инсталираха осем нови превключвателя и добавиха подобрения в електрификацията. И накрая, работата по сигнализацията е в ход и ще приключи до края на 2025 г.

Като цяло този етап отваря пътя за пълна интеграция на услугите. Влаковете Greater Anglia, Great Northern, Thameslink и CrossCountry ще обслужват Кеймбридж Саут след откриването му. Освен това модернизацията подобрява свързаността в целия регион, като подпомага както пътуващите, така и посетителите.

В готовност да промени пътуването

Новата гара е нещо повече от удобство за местното население. Тя ще промени моделите на туризъм и пътуване в целия британски коридор за иновации. С течение на времето по-лесният достъп до биомедицинския кампус означава по-безпроблемни пътувания за професионалисти и посетители. Освен това връзките на станцията ще се свързват безпроблемно с Лондон и летище Станстед.

В същото време туризмът остава жизненоважен за Кеймбридж. През 2019 г. градът е привлякъл над 8 милиона посетители, които са допринесли за местната икономика с приблизителна стойност 835 милиона паунда. С подобряването на железопътната връзка официалните лица очакват тези цифри да нараснат след откриването на гарата.

Кеймбридж Саут ще бъде невероятна нова гара за пътниците, пътуващи до и от прилежащия биомедицински кампус“, отбелязва Кейти Фрост, директор на маршрута на Network Rail за Англия, в разговор с медийния център на Network Rail.

„С до девет влака на час от Кеймбридж кампусът ще бъде много добре свързан с основните дестинации в страната, както и с летища и европейски дестинации чрез Евростар, което ще спомогне за разрастването на този жизненоважен център за медицински изследвания и ще подпомогне амбицията на Обединеното кралство да се превърне в център за високи постижения в областта на медицината.“

Устойчивост на гара Кеймбридж

Като цяло, устойчивостта е в центъра на проекта. Предлагайки 1000 места за велосипеди и без голям паркинг, проектът благоприятства ходенето пеша и карането на велосипед. Всъщност проектантите очакват 95 % от пътниците да пристигат с обществен транспорт, велосипед или пеша. Освен това станцията ще включва подобрения на биоразнообразието на територията си.

Този подход подкрепя по-широките цели на Кеймбридж в областта на климата и намалява зависимостта от пътуване с автомобил. Поради това служителите защитават проекта въпреки критиките на някои жители.

С поглед напред

Оставащото препятствие е приключването на сигнализацията. След като бъде постигната, пълните влакови услуги ще започнат в началото на 2026 г.

Проектът може да се свърже и с East West Rail, който свързва Оксфорд и Кеймбридж. В резултат на това Кеймбридж-юг може да се превърне в ключов център в британския коридор за иновации.

Заключение

Гара Кеймбридж-юг представлява голям скок в железопътната инфраструктура. Тя съчетава модерно транспортно планиране, устойчив дизайн и туристически растеж.

Когато отвори врати, той не само ще подобри придвижването, но и ще разшири привлекателността на Кеймбридж както за наука, така и за разглеждане на забележителности.

Снимка от Кирстен Дрю на Unsplash

Свързани статии

Бюлетин

лого

Службата ETA в Обединеното кралство предоставя многоезична информация за влизане в Обединеното кралство. Службата е независима от и не е свързана с правителството на Обединеното кралство.


Всички права запазени. UK ETA OFFICE 2025©